A Hungaro-Dalton Egyesület felnőttképzést folytató intézmény.
Akkreditált pedagógus-továbbképzési programjain keresztül információt nyújt a
Dalton-terv céljáról, tartalmáról és keretfeltételeiről.
Támogatja a tanárokat és iskolákat egyénre/személyre/iskolára szabott
Dalton-pedagógiai modelljük/koncepciójuk kialakításában.
A referencia-iskolákban tartott nyílt szakmai napok, a folyamatos
műhelymunka, gyakorlatorientált rendezvények, az óralátogatások, előadások,
workshopok élénk tapasztalatcserét tesznek lehetővé, és segítik a Dalton-modell
alkalmazásának minőségfejlesztését. Mindezek egyben a fejlődés zálogai is.
Az Egyesület neve: Hungaro-Dalton Pedagógiai Innovációs Egyesület
Az Egyesület rövidített neve: Hungaro-Dalton Egyesület
Az Egyesület besorolási kategóriája: közhasznú szervezet
08-0090-06 számon nyilvántartott felnőttképzést folytató intézmény
AL-2585 intézményakkreditációs lajstromszám
Az Egyesület által végzendő közhasznú tevékenység az 1997. évi CLVI. tv. 26. § c) bekezdése alapján:
3. tudományos tevékenység, kutatás
4. nevelés és oktatás, képességfejlesztés, ismeretterjesztés
5. kulturális tevékenység.
Székhelye: H-9028 Győr, Székely u. 7.
Az egyesület elnöke: Gömöry Dóra
Elérhetőség: H-9028 Győr, Székely u. 8.,
Drótposta: info kukac hungaro-dalton.hu, Telefon: 06/20/290-8098
Működése kiterjed az ország egész területére, illetve a Kárpát-medence magyar
nyelvű régióira, valamint működése kiépülhet más országokkal való oktatási
és kulturális kapcsolatok létesítésére is. A Hungaro-Dalton Pedagógiai
Innovációs Egyesület (továbbiakban: Egyesület) jogállását tekintve önálló
jogi személy, melynek képviseletére az Elnök önállóan jogosult.
Kiadásait tagdíjakból, valamint természetes és jogi személyek adományaiból,
továbbá kiegészítő jelleggel gazdasági- és vállalkozási tevékenységből fedezi.
Az egyesületet a Győr-Moson-Sopron Megyei Cégbíróság
2006. március 15-én a PK.T.60.208/200564. végzési számon jegyezte be.
Az Egyesület célja és alapvető feladatai
A tanulási folyamat hatékony megújításának segítése a Dalton-terv és egyéb pedagógiai innovációk gyűjtésével, fejlesztésével, terjesztésével.
A pedagógiai innovációk iránt érdeklődő oktatók, pedagógusok attitűdjeinek, motivációinak, ismereteinek fejlesztése, a pedagógusok önképzésének elősegítését, oktatási tevékenységük hatékonyabbá tételét a hagyományos és az informatikai alapú oktatási módszerek segítségével.
Szakmai rendezvények és továbbképzések szervezése, valamint az Egyesület tagjainak támogatása és szakmai ismeretek bővítését belföldi és külföldi továbbképzéseken, tanulmányutakon, és egyéb rendezvényeken történő részvétel biztosításával.
A Dalton-terv hazai kritériumrendszerének, minőségbiztosítási rendszerének kidolgozása, honi hagyományainak megteremtése és annak késõbbi ápolása, az érdeklődők ismereteinek bõvítése, valamint a tehetségek felkutatása, pedagógiai és oktatási kapcsolatok létesítése és fejlesztése.
Az Egyesület keretében kifejlesztett szakmai anyagok, módszerek, eljárások, technikák, nyilvánosságra hozása, népszerűsítő kiadványok kiadása.
Tevékenységek
Oktatás, képzés, továbbképzés
Műhelymunka, hálózatépítés
Együttműködés olyan oktatási és egyéb szervezetekkel, amelyek célja az oktatás
korszerűsítése és az innovatív oktatás megvalósítása
Tantervek, programok készítése, iskolaszerkezeti
tanácsadás, tantervek, tankönyvek és egyéb oktatási segédeszközök
megismertetése, felhasználásuk segítése a pedagógiai programok készítésében
Mûvészeti oktatás szervezése, ismeretterjesztõ előadások tartását,
közösségnevelést, öntevékeny művészeti csoportok létrehozása
Információhordozók és munkaanyagok kiadását
Információs központ létrehozása, bibliotéka, médiatéka fenntartása
Számítógépes szakképzés
Oktatási szakértői tevékenység
Nyelvoktatás, beleértve a magyar, mint idegen nyelvet határon belül és kívül történő oktatása
A magyar hagyományok, a kultúra, zenei kincs, stb. ápolása
Közhasznúsági jelentés
Közhasznúsági jelentés (2006)
Közhasznúsági jelentés (2007)
Közhasznúsági jelentés (2008)
Közhasznúsági jelentés (2009)
Közhasznúsági jelentés (2009)
Közhasznúsági jelentés (2010) I.
Közhasznúsági jelentés (2010) II.
Közhasznúsági jelentés (2010) III.
Közhasznúsági jelentés (2010) IV.
Közhasznúsági jelentés (2011) I.
Közhasznúsági jelentés (2011) II.
Közhasznúsági jelentés (2011) III.
Közhasznúsági jelentés (2012)
Közhasznúsági jelentés (2013)
Lap tetejére
Gömöry Dóra - elnök
Pedagógus, az Égig Érő Fa Kétnyelvű Montessori Családi Bölcsőde Hálózat alapítója, módszertani tanácsadó és oktató.
Rendszeres résztvevő a médiában, a "Montessori Ma" podcast elindítója, a "Chess Pedagogy for Children: Applicable Montessori Education" könyv szerzője.
Nevéhez fűződik a "Gomory Education Method" kifejlesztése.
Lap tetejére
Gömöryné Mészey Zsuzsanna - alapító, tiszteletbeli, örökös elnök
Pedagógiai pályámon indíttatásomat édesanyám, később apósom határozták meg,
mindketten még 1945 előtt végzett pedagógusok voltak, a magyar oktatás
fénykorából, az oly sokat emlegetett korból, amely a híres Nobel-díjasokat
adta a világnak.
Jó nyelvtudásom már főiskolás koromban lehetővé tette a kitekintést a volt
NDK-s, NSZK-s és osztrák iskolarendszerre, ami gyermekeim tanulmányain
keresztül késõbb még elmélyültebbé vált.
A Gézengúz Alapítványnál a születési sérült babák úszó terapeutájaként
eltöltött éveim alatt tudatosult bennem a személyre szabott oktatás
szükségszerűsége, mely napjaink oktatási rendszerében is alapvető követelmény.
Szülőként és pedagógusként is elégedetlen voltam a magyar iskolarendszerrel,
mindig új utakat kerestem.
2001. novemberében vettem részt Bécsben a CERNEDA első nemzetközi
konferenciáján, ahol a Közép-Kelet Európában méltatlanul feledésbe
merült Dalton-tervről hallottam előadást - többek között Hrsg. Harald
Eichelbergertől, Jürgen Peters-től és Ilse Mayer-től.
Nagycsaládos anyaként a Dalton-oktatás egyszerűsége, természetessége, nagyszerűsége
fogott meg - a gyerekek az iskolában úgy tanulnak, mint otthon.
Különösen tetszett, hogy itt a gyermek elsőszámú tanítómestere a gyermektárs.
2003-ban Dalton-koordinátori megbízást kaptam a Győr-Moson-Sopron Megyei
Pedagógiai Intézettől és több iskolába juttattam el. Akkreditált Dalton-képzés
formájában Helen Parkhurst reformpedagógiájának alapvetéseit oktattam Magyarországon.
Előadásaim, továbbképzéseim során Ausztriában, Szlovákiában, Romániában,
sőt németországi érdeklődő pedagógusok előtt is sikerült felhívnom a
figyelmet erre a napjainkban nagyon aktuális oktatás-szervezési koncepcióra.
Ezekben az országokban sok lelkes pedagógus alkalmazza a mindennapi oktatás
során a Dalton-pedagógiát.
Az egész életen át tartó tanulás életelememmé vált. Európa több országának - Hollandia, Anglia,
Spanyolország, Szlovákia - oktatási rendszerét is rendszeresen tanulmányozom, az elmúlt négy
évben Grácban, a Pedagógiai Főiskolán Dalton- és Montessori szakot végeztem el.
Életfilozófiám: Nem múlhat el egyetlen nap sem az életembõl anélkül,
hogy tapasztalással, átéléssel valamit ne tanultam volna.
Lap tetejére