Kik vagyunk

 

A Hungaro-Dalton Egyesület felnőttképzést folytató intézmény. Akkreditált pedagógus-továbbképzési programjain keresztül információt nyújt a Dalton-terv céljáról, tartalmáról és keretfeltételeiről. Támogatja a tanárokat és iskolákat egyénre/személy­re/iskolára szabott Dalton-pedagógiai modelljük/koncepciójuk kialakításában.
A referencia-iskolákban tartott nyílt szakmai napok, a folyamatos műhelymunka, gyakorlatorientált rendezvények, az óralátogatások, előadások, workshopok élénk tapasztalatcserét tesznek lehetővé, és segítik a Dalton-modell alkalmazásának minőségfejlesztését. Mindezek egyben a fejlődés zálogai is.

 Az Egyesület neve: Hungaro-Dalton Pedagógiai Innovációs Egyesület
 Az Egyesület rövidített neve: Hungaro-Dalton Egyesület
 Az Egyesület besorolási kategóriája: közhasznú szervezet
 08-0090-06 számon nyilvántartott felnőttképzést folytató intézmény
 AL-2585 intézményakkreditációs lajstromszám

Az Egyesület által végzendő közhasznú tevékenység az 1997. évi CLVI. tv. 26. § c) bekezdése alapján:
  3. tudományos tevékenység, kutatás
  4. nevelés és oktatás, képességfejlesztés, ismeretterjesztés
  5. kulturális tevékenység.

   Székhelye: H-9028 Győr, Székely u. 7.
   Az egyesület elnöke: Gömöry Dóra
   Elérhetőség: H-9028 Győr, Székely u. 8., Drótposta: info kukac hungaro-dalton.hu, Telefon: 06/20/290-8098

Működése kiterjed az ország egész területére, illetve a Kárpát-medence magyar nyelvű régióira, valamint működése kiépülhet más országokkal való oktatási és kulturális kapcsolatok létesítésére is. A Hungaro-Dalton Pedagógiai Innovációs Egyesület (továbbiakban: Egyesület) jogállását tekintve önálló jogi személy, melynek képviseletére az Elnök önállóan jogosult.

Kiadásait tagdíjakból, valamint természetes és jogi személyek adományaiból, továbbá kiegészítő jelleggel gazdasági- és vállalkozási tevékenységből fedezi.  
 
Az egyesületet a Győr-Moson-Sopron Megyei Cégbíróság 2006. március 15-én a PK.T.60.208/200564. végzési számon jegyezte be.

 
Az Egyesület célja és alapvető feladatai

A tanulási folyamat hatékony megújításának segítése a Dalton-terv és egyéb pedagógiai innovációk gyűjtésével, fejlesztésével, terjesztésével.

A pedagógiai innovációk iránt érdeklődő oktatók, pedagógusok attitűdjeinek, motivációinak, ismereteinek fejlesztése, a pedagógusok önképzésének elősegítését, oktatási tevékenységük hatékonyabbá tételét a hagyományos és az informatikai alapú oktatási módszerek segítségével.

Szakmai rendezvények és továbbképzések szervezése, valamint az Egyesület tagjainak támogatása és szakmai ismeretek bővítését belföldi és külföldi továbbképzéseken, tanulmányutakon, és egyéb rendezvényeken történő részvétel biztosításával.

A Dalton-terv hazai kritériumrendszerének, minőségbiztosítási rendszerének kidolgozása, honi hagyományainak megteremtése és annak késõbbi ápolása, az érdeklődők ismereteinek bõvítése, valamint a tehetségek felkutatása, pedagógiai és oktatási kapcsolatok létesítése és fejlesztése.

Az Egyesület keretében kifejlesztett szakmai anyagok, módszerek, eljárások, technikák, nyilvánosságra hozása, népszerűsítő kiadványok kiadása.

 
Tevékenységek

Oktatás, képzés, továbbképzés
Műhelymunka, hálózatépítés
Együttműködés olyan oktatási és egyéb szervezetekkel, amelyek célja az oktatás korszerűsítése és az innovatív oktatás megvalósítása
Tantervek, programok készítése, iskolaszerkezeti tanácsadás, tantervek, tankönyvek és egyéb oktatási segédeszközök megismertetése, felhasználásuk segítése a pedagógiai programok készítésében
Mûvészeti oktatás szervezése, ismeretterjesztõ előadások tartását, közösségnevelést, öntevékeny művészeti csoportok létrehozása
Információhordozók és munkaanyagok kiadását
Információs központ létrehozása, bibliotéka, médiatéka fenntartása
Számítógépes szakképzés
Oktatási szakértői tevékenység
Nyelvoktatás, beleértve a magyar, mint idegen nyelvet határon belül és kívül történő oktatása
A magyar hagyományok, a kultúra, zenei kincs, stb. ápolása

 
Közhasznúsági jelentés

Közhasznúsági jelentés (2006)  Közhasznúsági jelentés (2007)  Közhasznúsági jelentés (2008)  Közhasznúsági jelentés (2009) 
Közhasznúsági jelentés (2009)  Közhasznúsági jelentés (2010) I.   Közhasznúsági jelentés (2010) II.   Közhasznúsági jelentés (2010) III. Közhasznúsági jelentés (2010) IV. Közhasznúsági jelentés (2011) I. Közhasznúsági jelentés (2011) II. Közhasznúsági jelentés (2011) III. Közhasznúsági jelentés (2012) Közhasznúsági jelentés (2013)

 

Lap tetejére

 

Gömöry Dóra - elnök

Pedagógus, az Égig Érő Fa Kétnyelvű Montessori Családi Bölcsőde Hálózat alapítója, módszertani tanácsadó és oktató.

Rendszeres résztvevő a médiában, a "Montessori Ma" podcast elindítója, a "Chess Pedagogy for Children: Applicable Montessori Education" könyv szerzője.

Nevéhez fűződik a "Gomory Education Method" kifejlesztése.  

Lap tetejére

Gömöryné Mészey Zsuzsanna - alapító, tiszteletbeli, örökös elnök

Gömöryné Mészey Zsuzsanna - alapító, tiszteletbeli, örökös elnök Pedagógiai pályámon indíttatásomat édesanyám, később apósom határozták meg, mindketten még 1945 előtt végzett pedagógusok voltak, a magyar oktatás fénykorából, az oly sokat emlegetett korból, amely a híres Nobel-díjasokat adta a világnak.  
 
Jó nyelvtudásom már főiskolás koromban lehetővé tette a kitekintést a volt NDK-s, NSZK-s és osztrák iskolarendszerre, ami gyermekeim tanulmányain keresztül késõbb még elmélyültebbé vált.

A Gézengúz Alapítványnál a születési sérült babák úszó terapeutájaként eltöltött éveim alatt tudatosult bennem a személyre szabott oktatás szükségszerűsége, mely napjaink oktatási rendszerében is alapvető követelmény.  
 
Szülőként és pedagógusként is elégedetlen voltam a magyar iskolarendszerrel, mindig új utakat kerestem.  
 
2001. novemberében vettem részt Bécsben a CERNEDA első nemzetközi konferenciáján, ahol a Közép-Kelet Európában méltatlanul feledésbe merült Dalton-tervről hallottam előadást - többek között Hrsg. Harald Eichelbergertől, Jürgen Peters-től és Ilse Mayer-től.  
 
Nagycsaládos anyaként a Dalton-oktatás egyszerűsége, természetessége, nagyszerűsége fogott meg - a gyerekek az iskolában úgy tanulnak, mint otthon. Különösen tetszett, hogy itt a gyermek elsőszámú tanítómestere a gyermektárs.  2003-ban Dalton-koordinátori megbízást kaptam a Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézettől és több iskolába juttattam el. Akkreditált Dalton-képzés formájában Helen Parkhurst reformpedagógiájának alapvetéseit oktattam Magyarországon. Előadásaim, továbbképzéseim során Ausztriában, Szlovákiában, Romániában, sőt németországi érdeklődő pedagógusok előtt is sikerült felhívnom a figyelmet erre a napjainkban nagyon aktuális oktatás-szervezési koncepcióra. Ezekben az országokban sok lelkes pedagógus alkalmazza a mindennapi oktatás során a Dalton-pedagógiát.  
 
Az egész életen át tartó tanulás életelememmé vált. Európa több országának - Hollandia, Anglia, Spanyolország, Szlovákia - oktatási rendszerét is rendszeresen tanulmányozom, az elmúlt négy évben Grácban, a Pedagógiai Főiskolán Dalton- és Montessori  szakot végeztem el.  
 
Életfilozófiám: Nem múlhat el egyetlen nap sem az életembõl anélkül, hogy tapasztalással, átéléssel valamit ne tanultam volna.

 
Lap tetejére