
A Hungaro-Dalton Egyesület felnőttképzést folytató intézmény.
Akkreditált pedagógus-továbbképzési programjain keresztül információt nyújt a
Dalton-terv céljáról, tartalmáról és keretfeltételeiről.
Támogatja a tanárokat és iskolákat egyénre/személyre/iskolára szabott
Dalton-pedagógiai modelljük/koncepciójuk kialakításában.
A referencia-iskolákban tartott nyílt szakmai napok, a folyamatos
műhelymunka, gyakorlatorientált rendezvények, az óralátogatások, előadások,
workshopok élénk tapasztalatcserét tesznek lehetővé, és segítik a Dalton-modell
alkalmazásának minőségfejlesztését. Mindezek egyben a fejlődés zálogai is.


Az Egyesület neve: Hungaro-Dalton Pedagógiai Innovációs Egyesület
Az Egyesület rövidített neve: Hungaro-Dalton Egyesület
Az Egyesület besorolási kategóriája: közhasznú szervezet
08-0090-06 számon nyilvántartott felnőttképzést folytató intézmény
AL-2585 intézményakkreditációs lajstromszám
Az Egyesület által végzendő közhasznú tevékenység az 1997. évi CLVI. tv. 26. § c) bekezdése alapján:
3. tudományos tevékenység, kutatás
4. nevelés és oktatás, képességfejlesztés, ismeretterjesztés
5. kulturális tevékenység.
Székhelye: H-9027 Győr, Tárna u. 28.
Az egyesület elnöke: Gömöryné Mészey Zsuzsanna
Elérhetőség: H-9027 Győr, Tárna u. 28.,
Drótposta: info kukac hungaro-dalton.hu, Telefon: 06/30/280-1600
Működése kiterjed az ország egész területére, illetve a Kárpát-medence magyar
nyelvű régióira, valamint működése kiépülhet más országokkal való oktatási
és kulturális kapcsolatok létesítésére is. A Hungaro-Dalton Pedagógiai
Innovációs Egyesület (továbbiakban: Egyesület) jogállását tekintve önálló
jogi személy, melynek képviseletére az Elnök önállóan jogosult.
Kiadásait tagdíjakból, valamint természetes és jogi személyek adományaiból,
továbbá kiegészítő jelleggel gazdasági- és vállalkozási tevékenységből fedezi.
Az egyesületet a Győr-Moson-Sopron Megyei Cégbíróság
2006. március 15-én a PK.T.60.208/200564. végzési számon jegyezte be.
Az Egyesület célja és alapvető feladatai
A tanulási folyamat hatékony megújításának segítése a
Dalton-terv és egyéb pedagógiai innovációk gyűjtésével, fejlesztésével, terjesztésével.
A pedagógiai innovációk iránt érdeklődő oktatók,
pedagógusok attitűdjeinek,
motivációinak, ismereteinek fejlesztése,
a pedagógusok önképzésének elősegítését,
oktatási tevékenységük hatékonyabbá tételét a hagyományos és az informatikai
alapú oktatási módszerek segítségével.
Szakmai rendezvények és továbbképzések szervezése,
valamint az Egyesület tagjainak támogatása és szakmai ismeretek bővítését belföldi és külföldi
továbbképzéseken, tanulmányutakon, és egyéb rendezvényeken történő részvétel biztosításával.
A Dalton-terv hazai kritériumrendszerének,
minőségbiztosítási rendszerének kidolgozása,
honi hagyományainak megteremtése és annak késõbbi ápolása, az érdeklődők ismereteinek
bõvítése, valamint a tehetségek felkutatása, pedagógiai és oktatási
kapcsolatok létesítése és fejlesztése.
Az Egyesület keretében kifejlesztett szakmai anyagok, módszerek, eljárások,
technikák, nyilvánosságra hozása, népszerűsítő kiadványok kiadása.
Tevékenységek
Oktatás, képzés, továbbképzés
Műhelymunka, hálózatépítés
Együttműködés olyan oktatási és egyéb szervezetekkel, amelyek célja az oktatás
korszerűsítése és az innovatív oktatás megvalósítása
Tantervek, programok készítése, iskolaszerkezeti
tanácsadás, tantervek, tankönyvek és egyéb oktatási segédeszközök
megismertetése, felhasználásuk segítése a pedagógiai programok készítésében
Mûvészeti oktatás szervezése, ismeretterjesztõ előadások tartását,
közösségnevelést, öntevékeny művészeti csoportok létrehozása
Információhordozók és munkaanyagok kiadását
Információs központ létrehozása, bibliotéka, médiatéka fenntartása
Számítógépes szakképzés
Oktatási szakértői tevékenység
Nyelvoktatás, beleértve a magyar, mint idegen nyelvet határon belül és kívül történő oktatása
A magyar hagyományok, a kultúra, zenei kincs, stb. ápolása
Közhasznúsági jelentés
Közhasznúsági jelentés (2006)
Közhasznúsági jelentés (2007)
Közhasznúsági jelentés (2008)
Közhasznúsági jelentés (2009)
Közhasznúsági jelentés (2009)
Közhasznúsági jelentés (2010) I.
Közhasznúsági jelentés (2010) II.
Közhasznúsági jelentés (2010) III.
Közhasznúsági jelentés (2010) IV.
Közhasznúsági jelentés (2011) I.
Közhasznúsági jelentés (2011) II.
Közhasznúsági jelentés (2011) III.
Közhasznúsági jelentés (2012)
Közhasznúsági jelentés (2013)

Gömöryné Mészey Zsuzsanna - elnök
Pedagógiai pályámon indíttatásomat édesanyám, később apósom határozták meg,
mindketten még 1945 előtt végzett pedagógusok voltak, a magyar oktatás
fénykorából, az oly sokat emlegetett korból, amely a híres Nobel-díjasokat
adta a világnak.
Jó nyelvtudásom már főiskolás koromban lehetővé tette a kitekintést a volt
NDK-s, NSZK-s és osztrák iskolarendszerre, ami gyermekeim tanulmányain
keresztül késõbb még elmélyültebbé vált.
A Gézengúz Alapítványnál a születési sérült babák úszó terapeutájaként
eltöltött éveim alatt tudatosult bennem a személyre szabott oktatás
szükségszerűsége, mely napjaink oktatási rendszerében is alapvető követelmény.
Szülőként és pedagógusként is elégedetlen voltam a magyar iskolarendszerrel,
mindig új utakat kerestem.
2001. novemberében vettem részt Bécsben a CERNEDA első nemzetközi
konferenciáján, ahol a Közép-Kelet Európában méltatlanul feledésbe
merült Dalton-tervről hallottam előadást - többek között Hrsg. Harald
Eichelbergertől, Jürgen Peters-től és Ilse Mayer-től.
Nagycsaládos anyaként a Dalton-oktatás egyszerűsége, természetessége, nagyszerűsége
fogott meg - a gyerekek az iskolában úgy tanulnak, mint otthon.
Különösen tetszett, hogy itt a gyermek elsőszámú tanítómestere a gyermektárs.
2003-ban Dalton-koordinátori megbízást kaptam a Győr-Moson-Sopron Megyei
Pedagógiai Intézettől és több iskolába juttattam el. Akkreditált Dalton-képzés
formájában Helen Parkhurst reformpedagógiájának alapvetéseit oktattam Magyarországon.
Előadásaim, továbbképzéseim során Ausztriában, Szlovákiában, Romániában,
sőt németországi érdeklődő pedagógusok előtt is sikerült felhívnom a
figyelmet erre a napjainkban nagyon aktuális oktatás-szervezési koncepcióra.
Ezekben az országokban sok lelkes pedagógus alkalmazza a mindennapi oktatás
során a Dalton-pedagógiát.
Az egész életen át tartó tanulás életelememmé vált. Európa több országának - Hollandia, Anglia,
Spanyolország, Szlovákia - oktatási rendszerét is rendszeresen tanulmányozom, az elmúlt négy
évben Grácban, a Pedagógiai Főiskolán Dalton- és Montessori szakot végeztem el.
Életfilozófiám: Nem múlhat el egyetlen nap sem az életembõl anélkül,
hogy tapasztalással, átéléssel valamit ne tanultam volna.

Dr. Varga László - titkár
A győri Révai Miklós Gimnáziumban érettségiztem, majd a győri Apáczai Csere
János Tanítóképzõ Főiskolán szereztem általános iskolai tanítói oklevelet 1986-ban.
Általános iskolai tanítóként dolgoztam a töltéstavai, majd a tápszentmikósi általános iskolában.
A mezőörsi Weöres Sándor Általános Iskola és Napköziotthonos Óvoda igazgatói állását
1994-ben nyertem el, azóta is ezt a munkakört töltöm be.
A budapesti Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karán pedagógia szakos
előadói oklevelet, majd bölcsészdoktori címet (dr. univ) szereztem
„summa cum laude” minősítéssel, doktori disszertációmat neveléstörténetbõl írtam.
Egyetemi doktori értekezésem a Pannonhalmi Bencés Főapátság gondozásában, a magyar
iskolázás millenniuma alkalmából nyomtatásban is megjelent.
A győri Apáczai Csere János Tanítóképzõ Fõiskolán 1999-ben
angolnyelv-oktatói képesítést, majd 2003-ban
nemzetközi "Teaching English as a Foreign Language" (TEFL)
oklevelet szereztem. Angol nyelvből felsőfokú, orosz nyelvből
lektorátusi (PhD) nyelvvizsgával rendelkezem.
Eddig öt alkalommal nyertem ösztöndíjat külföldi (Anglia, Észak-Írország, Portugália)
tanulmányútra, nemzetközi tapasztalataimat publikációkban tettem közzé.
Rendszeresen tartok elõadásokat neveléstörténet, reformpedagógia, neveléselmélet,
oktatásfejlesztés, tanulásmódszertan, pedagógiai kommunikáció és európai oktatási
rendszerek témakörökben.
A budapesti Közoktatási és Modernizációs Közalapítvány
ösztöndíjasaként 1999-ben, Angliában egyhetes tanulmányúton vettem részt, melynek
keretében a Devon Megyei Pedagógiai Intézetben elõadást tartottam a magyar oktatási
rendszer reformjáról.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézettel együttmûködve iskolánk mint
bázisiskola részt vett a belsõ gondozói rendszer kidolgozásában és mûködtetésében.
Munkánk egyik alappillére a differenciált tanulásszervezés és tanulásirányítás.
Intézményünkben tíz éve szervezek regionális továbbképzéseket pedagógusoknak,
öt éve irányítom a tanulók speciális angol nyelvi képzését a budapesti International
Language School Alapítvány szakmai támogatásával. Intézményünkben különös figyelmet
fordítunk a hátrányos helyzetû tanulók felzárkóztatására, differenciált fejlesztésére.
Pedagógiai eredményeinkrõl a gyõri Apáczai Csere János Tanítóképzõ Főiskola
felkérésére elõadást tartottam angol nyelven „Hátrányos helyzetű gyermekek az
iskolában” címmel az EU tanár-továbbképző szemináriumán résztvevõ pedagógusoknak,
akik 12 európai országból érkeztek az egyhetes képzésre. Rendszeresen publikálok
megyei és országos szakfolyóiratokban, tanulmánykötetekben.
Az Országos Közoktatási Szakértői Névjegyzékbe 2004. április 1-jén kerültem fel,
pedagógiai értékelés szakterületen.
A civil kezdeményezésre létrejött országos
Hungaro-Dalton Pedagógiai Innovációs Egyesület alelnökévé választottak.
A Nyugat-Magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Főiskolai Karán (Sopron)
óraadó oktató vagyok, a Pedagógia Tanszéken oktatok neveléselméletet és didaktikát.
Mivel a PhD tudományos fokozatot szeretném elnyerni, a budapesti Eötvös Loránd
Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar Neveléstudományi Doktori Iskoláján
doktori tanulmányokat folytattam, majd abszolutóriumot
szereztem a „Neveléstudományi kutatások” doktori programban
„A Pannonhalmi Szent Benedek-rend népiskolái az Egyházmegyei Tanfelügyelői
Hivatal iratai tükrében (1920-1948)” című doktori
értekezésemet benyújtottam védésre. Tudományos témavezetőm prof. Mann Miklós, az MTA doktora.
Fő kutatási területem a nevelés-és oktatás elmélete, a nevelés története, ezen belül
leginkább a népoktatás XX. századi története, a reformpedagógia és a gyermekkortörténet
került érdeklődésem középpontjába.
Név: | Dr. Varga László |
Születési hely, idő | Győr, 1963. november 23. |
Munkahely: | Weörös Sándor Általános Iskola és Napköziotthonos Óvoda |
Cím: | 9097 Mezőörs, fő út 68. |
Munkahelyi telefon/fax: | +36 96 375 049 |
Drótposta cím: | laci63 kukac freemail.hu |
Szakképzetség: | tanító, angolnyelv-oktató, pedagógia |
Tudományos cím: | egyetemi doktor |
Beosztás: | általános iskolai igazgató |
Nyelvtudás: | C angol, TEFL Cerificate |
Egyéb megbízatás: | főiskolai oktató (BEPF,Sopron) |
Egyéb megbízatás: | országos közoktatási szakértő |
Számítógép ismeret: | ECDL Start |
Ösztöndíjak, továbbképzések, publikációk, előadások Nyisd ki ...

Albrecht Ildikó - adminisztrátor
Albrecht Ildikó, mint a Hungaro-Dalton Egyesület adminisztrátora, rövid
megszakítással 24 évet dolgoztam iskolatitkárként - két általános és
egy középiskolában. Végzettségeim: közgazdasági szakközépiskola felsőfokú titkár.
Nyelvismeret: középfokú német nyelvvizsga, alapfokú angol.
A munkám egyben a hobbim - volt és ma is az. Adminisztráció, levelezés, tárgyalások,
szervezések, írásos dokumentumok készítése. Ezt eddig ráadásul oktatási intézményekben
tehettem, ahol nagy örömömre szolgált, ha magához a tanításhoz is egy kicsit közelebb
kerülhettem (helyettesítések szervezése, korrepetálás, stb.).
A Hungaro-Dalton Egyesület munkájában való részvétel régi céljaim beteljesülése:
az, hogy az oktatás végre elérje megérdemelt helyét és sikerét a tanulók és
tanítók/tanárok körében egyaránt.
Drótposta címem: paletti kukac freemail.hu